tirsdag den 7. september 2010

Blog start

Tværfaglig samarbejde
I min case vil jeg undesøge det samarbejde mellem pædagoger og lærer.
Til grundlæg for dette er mit daglig erfaring fra min egn praksis.

Case

Martin er 13 år og bor på opholdstedet Stalden. han har diagnoserne ADHD og autisme.
Martin fungere optimalt på opholdstedet og pædagogerne anser ham som en rolig og meget hensyns fyldt dreng.
Martin går på en special skole for ADHD og autist skole for børn og unge. På skole er billedet af martin helt anderleds. Han har gået på skole i flere år kender skolen rigtig godt og har haft de samme lære i al den tid han har gået på skolen. Martin har mange konflikter på skolen både med elever og med lære. Han reagere meget voldsom og til tider er fysisk voldlig overfor lærene. Lærne er bange for hans reaktion og de føler sig magtesløse i sådane situationer.
Pædagogerne på opholdstedet stedet har i flere omgange haft møder med Martins lærer for at finde ud af havd der forgår og hvordan det kan være at Martin reagerer så voldsom. Martins voldsomme udbrud er ukendte for pædagoger på opholdstedet.

1 kommentar:

  1. Hej Emir.
    Dejligt at du er kommet i gang med bloggen, så er der noget nyt at læse om. Det ser rigtig godt ud.
    Susanne

    SvarSlet