mandag den 28. marts 2011

skb opgave del et

Beskrivelse af opgaven :
Opgaven er del i to dele:
Del 1:
1. Undersøge mulighed for at lave en aktivitet med to bruger på bakken. Jette og Sonja undersøger mulighederne for at indhente de nødvendige tilladelse som vi skal bruge for at udføre det aktivitet.
2. aktiviteten skal udføres i velkendte rammer der hvor bruger skal føler sig trygge og at der skal være struktureret ramme hermed menes induktiv og deduktiv leg. Rammeprincipet.

3. Mål: Invitere Martin og Trine til fællesskab, ved brug af musik, dans og bevægelse i trygge omgivelser så vi prøver at udfordre Martin og Trine til at deltage i fælles aktivitet. Vi har valgt at aktivitet tilrettelæges kun for Martin eller Trine sådan at de bliver delt i to grupper med hver sin aktiviteter. (nuzo og at det at være social fremmer sundhed hos den enkelte )antonovsky)

4. vi har valgt at lave to forskellige aktivitet den ene med Martin da rammen skal være struktureret da Martin er autist og derfor muligvis bruge forr en tryk ramme som han kan trives i. hvor imod Trine udfordrer vi en smule med at starte med struktur og derefter åbne rammen mere induktive leg.

5. Barrierer: at to fra gruppen ikke kender brugerne og dermed kan virker overvældene for brugerne at forholde sig til to nye ansigter. Der ud over kan det også virke som et fordel at to fra gruppen har begrænset viden om trine og Martin. Forudsætninger at to fra gruppen
har viden om de to bruger og det kan anses som fordel.
6. brugerne viser glade ved at deltage i aktiviteten og at udfordring om samvær lykkes
7. Udfordring : kan være at kende deres belastnings grads den enkelte og ku som pædagog se disse muligheder. Tage hensyn til enkeltes specifikke funktions evne. Derud over er brugerne ikke alderssvarene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar